środa, 1 sierpnia 2018

Moje ulubione brytyjskie seriale, które warto obejrzeć!


Dzisiaj chciałabym przedstawić wam mój subiektywny ranking najlepszych brytyjskich seriali. Są to w znaczącej przewadze produkcje kostiumowe, często ekranizacje powieści. 
Seriale brytyjskie darzę wyjątkowo dużą sympatią. Dlaczego? Może to ich niepowtarzalny urok, może swoisty klimat....
Może po prostu piękne sukienki... (nieee, wcale nie!)
Trzeba przyznać, że coś niezwykłego w sobie mają!

Oto i 10 wspaniałych!

DUMA i UPRZEDZENIE

   BBC, 1995r.
,,Duma i uprzedzenie" z Colinem Firthem to zdecydowanie najlepsza ekranizacja tejże powieści Jane Austen jaką miałam okazję zobaczyć. Ten miniserial produkcji BBC urzekł mnie swoją ogromną prostotą, pięknymi krajobrazami i przede wszystkim cudownie wykreowanymi bohaterami! Losy sióstr Bennet oraz ich adoratorów to prawdziwie romantyczna i miejscami przezabawna historia!


PÓŁNOC I POŁUDNIE

 BBC, 2004

Ekranizacja powieści Elizabeth Gaskell z 2004 roku to produkcja która naprawdę urzeka! Historia Margaret Hale i Johna Thortona ubrana to została w niezwykle magiczną oprawę. A na Richarda Armitage w roli surowego przemysłowca po prostu brak słów! ,,Północ i Południe" to serial, który trzeba zobaczyć! Czaruje nie tylko wspaniałą realizacją ale też idealnie dobraną muzyką!

MAŁA DORRIT 

BBC, 2008

,,Mała Dorrit" to ekranizacja znakomitej powieści Karola Dickensa. Ta produkcja z 2008 roku skradła moje serce - nie tylko za sprawą wspaniałego Matthew Macfadyena ale całej, niezwykle przekonującej obsady. Losy Dorrit i jej ojca to niezwykle wzruszająca historia, która pięknie przedstawiona została przez BBC.

 

ROZWAŻNA I ROMANTYCZNA

   BBC, 2008

,,Rozważna i romantyczna" to niezwykle klimatyczna adaptacja wiktoriańskiej powieści spod pióra Jane Austen. Peryferie sióstr Dashwood oraz to, jak bardzo są różne nie jednokrotnie może przyprawić widza o uśmiech. Wisienką na torcie jest wspaniała gra aktorska Dana Stevensa. Czegóż chcieć więcej?

EMMA

BBC, 2009

,,Emma" to serial który zajmuje wyjątkowe miejsce w moim sercu, ze względu na ogromną sympatię dla głównej bohaterki, którą wielbię bezgranicznie. Mająca w tej opowieści miejsce ,,komedia omyłek" dodaje jej niesamowitego uroku! Produkcje cechują też niespotykanie wyraziści bohaterowie i fantastyczna obsada aktorska, a w niej między innymi Romola Garai, Michael Gambon oraz niesamowity Jonny Lee Miller jako Pan Knightley! 

 

DOWNTON ABBEY

Carnival Films Masterpiece, 2010-2015

,,Downton Abbey" to serial wyjątkowy. Najdłuższy chyba ze wszystkich dzisiaj tu przedstawianych. Jest to wielopokoleniowa opowieść o brytyjskiej, szlacheckiej rodzinie Crawleyów oraz ich służbie. Serial w piękny i wzruszający, aczkolwiek czasami brutalny sposób ukazuje ich słodko - gorzkie życie.  

 

Z PAMIĘTNIKA POŁOŻNEJ

 BBC, 2012

,,Z pamiętnika położnej" to genialnie zrealizowany serial traktujący o peryferiach młodej położnej Jenny Lee i jej współpracowniczek działających w najbiedniejszej dzielnicy Londynu w latach 50 XX wieku.
Serial ten cechuje niesamowita autentyczność i rzeczywistość, które to właśnie najbardziej mnie w nim urzekły.


THE CROWN

  Netflix, 2016 -

 Serial ,,The Crown" przedstawia dotąd nieznane nam losy brytyjskiej monarchini Elżbiety II. Jest to wyjątkowo klimatyczna produkcja którą jak myślę, wiele osób zobaczyć po prostu powinno. W serialu urzekają zdjęcia, niezapomniana muzyka oraz porywający Matt Smith w roli księcia Edynburga. 




VICTORIA

  ITV, 2016 - 

,,Victoria" opowiada losy brytyjskiej królowej Wiktorii Hanowerskiej. Serial ten, momentami gorzki, innymi znowu przezabawny to naprawdę popisowe dzieło brytyjskiej kinematografii. Bardzo przystępnie oddaje on realia społeczne epoki wiktoriańskiej. Wisienką na torcie jest gra aktorska! Jenna Coleman i Tom Hughes jako królewska para emanują na wszystkie strony darzącym się uczuciem, co obserwuje się wyjątkowo przyjemnie.



WOJNA I POKÓJ

BBC, 2016


Ekranizacja powieści Lwa Tołstoja najbardziej ze wszystkich zaskarbiła sobie moją sympatię. Bynajmniej, nie wynika to z faktu, że ,,Wojna i Pokój" to moja ulubiona powieść wszechczasów. Serial został po prostu rewelacyjnie zrealizowany! Świetna gra aktorska, zwłaszcza Paula Dano, przeplata się tutaj ze znakomitym przedstawieniem realiów historycznych. No i ta muzyka! Wszystkich bardzo zachęcam do przeczytania epopei narodowej Tołstoja, wiem jednak, że może być to nieco kłopotliwe. Serial jednak zobaczyć powinien każdy, bez wyjątku!


 

 A czy Wy znacie jakieś brytyjskie seriale które moglibyście mi polecić?


12 komentarzy:

  1. Widzę, że gust odnośnie wyboru seriali mamy bardzo podobny, ponieważ wszystkie Twoje propozycje także uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem szczerze, że nie przepadam za kinematografią brytyjską. Jest dla mnie trochę przytłaczająca i wieje od niej patosem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Seria o "Inspektorze Morsie", "Hotel Zacisze". Z seriali, które wymieniłaś, nie widziałem żadnego, ale chciałbym zobaczyć "Victorię".

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam się za bardzo na serialach. Chyba żadnej wymienionej pozycji nie oglądałem, ale niektóre tytuły wyglądają interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żadnego jeszcze nie widziałem (za dużo seriali za mało czasu) ale nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Duma i uprzedzenie", "Emma", "Północ i południe", "The Crown" i "Rozważna i romantyczna" to seriale , które też bardzo lubię. Pozostałych nie znam jeszcze, ale przymierzam się do ich obejrzenia. Aktualnie oglądam serial "Poldark", który bardzo polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne zestawienie :) książki czytałam i niektóre seriale oglądałam :) Obecnie oglądam Małą Brytanię (komedia)

    OdpowiedzUsuń
  8. Większość z nich oglądałam, ale dwa jeszcze nawet nie próbowałam, może niedługo uda mi się do nich przymierzyć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie nadrobione zaległości, ale u mnie sierpień szykuje się na wolny od pracy, zatem będzie okazja. :)

      Usuń
  9. Uwielbiam wszystkie te kostiumowe seriale, a ostatnio wróciłam do -Co ludzie powiedzą🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od lat wciąż na nowo oglądam tę serię, gra aktorska wyśmienita, Hiacynta wymiata wszystkich. :)

      Usuń

Może to właśnie Twój komentarz okaże się dla mnie największą inspiracją?
Dziękuję za każde odwiedziny i zapraszam częściej! Powłóczmy się razem!