sobota, 4 sierpnia 2018

Czas mumii czyli serce w bandażach - Alex Falcone, Ezra Fox


,,Sofia jest zwyczajną licealistką, która martwi się o zadania domowe i opinię innych uczniów, kiedy pojawia się ON: szalenie przystojny nowy uczeń, skryty za warstwą rozkładających się bandaży, wpatrujący się w nią pustymi oczodołami. Sofia bierze go za zwykłego hipstera, ale może ten zagadkowy nieznajomy skrywa coś więcej?
Tak. On jest mumią.
Naprawdę nie trzymamy tego w tajemnicy. Okazuje się, że to mumia. To książka o dziewczynie, która zakochuje się w mumii."


 Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przeczytanie tego, co umieściłam powyżej wprawiło cię w niemałe zdziwienie. Słyszałeś, być może sam czytałeś już książki, w których młoda dziewczyna w niesamowicie sprzyjających, aczkolwiek nie pozbawionych komplikacji okolicznościach, zakochuje się w wampirze, wilkołaku, zombie lub czarodzieju. Ale w mumii? W zabandażowanym, starożytnym umarlaku? 
Muszę przyznać, że ja sama na początku również podeszłam do tego nieco sceptycznie. Taka już jednak moja natura, że do wszystkiego, co odbiega od przyjętej normy, ja podchodzę z fascynacją, dlatego to krótkotrwałe zdziwienie prędko zamieniło się w ogromną chęć bliższego poznania tejże pozycji. 
Był to zdecydowany strzał w 10!



 Dawno już nie ubawiłam się tak przy lekturze żadnej książki. Naprawdę!
Wyjątkowo dobrze czytało mi się ,,Czas mumii" i niejednokrotnie zapewne wrócę do tej książki. Fabuła jest wprawdzie do bólu przewidywalna, co jednak w żadnym wypadku nie odbiera jej swoistego uroku. 
Narracja Sofii pozostawia wiele do życzenia, ale całość jest naprawdę przystępna, więc jestem w stanie przymknąć na to oko. Historia jest też wyjątkowo krótka! Mnie samej aż było przykro, że to już koniec... 
Całość wydana jest bardzo przejrzyście i porządnie, co stanowi dodatkowy atut tej pozycji.




 ,,Czas mumii..." to przezabawna i kreatywna opowieść godna poświęcenia jej swojego czasu. Jest to pozycja dla czytelnika ze sporym dystansem do tego, co dane jest mu czytać. Oczywistym bowiem jest, że wyśmiewa ona cały gatunek ,,powieści dla młodzieży", jednak w sposób niesamowicie zgrabny, przystępny a przede wszystkim - błyskotliwie zabawny! Parodiuje tutaj wątek miłości do istoty nadprzyrodzonej, trójkąta miłosnego i czyhających na taką parę niebezpieczeństw obracając je w żart z niesamowitą klasą!

 Czy zachęciłam Cię chociaż trochę do poznania romantycznej historii serca w bandażach?



Tytuł : Czas mumii czyli serce w bandażach
Autorzy : Alex Falcone, Ezra Fox
Tytuł oryginału : Unwrap My Heart : or It's Time for Mummies
Tłumaczenie : Joanna Barbara Bernat
Wydawnictwo : dziwny pomysł
Data wydania : 2018
Stron : 164

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu dziwny pomysł


9 komentarzy:

  1. Będę miała tę książkę na uwadze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa pozycja, chociaż żadnej książki z tego gatunku nie czytałam, to może jednak warto zacząć?

    OdpowiedzUsuń
  3. No dobrze, jeśli to parodia, to może się skuszę. Bo generalnie mam alergię na powieści dla młodzieży traktujące o wielkich miłościach nastolatek do wampirow, zombie i wilkołaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na prawdziwą kinomaniaczkę przystało moje pierwsze skojarzenia zawsze są filmowe, a tak się składa, że swego czasu nakręcono naprawdę fajny cykl pt.:"Mumia" (osobiście polecam część 1 i 2). Co ważne nie jest to kino straszne lecz zabawne, zdecydowanie familijne. Wprawdzie w filmach mamy do czynienia z niebyt przyjaznymi Mumiami egipskimi, ale myślę, że z powodzeniem jest miejsce zarówno w kinematografii jak i literaturze na nieco inny typ Mumii. Zgadzam się, że sam pomysł na romans z Mumią (dobrowolny i romantyczny!) wydaje się...no głupi, ale skoro to parodia to zdecydowaniem jestem zaintrygowana pomysłem i wciągam pozycję na listę "Must Read" //Taraissu

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo ciekawa pozycja 🙈 zainteresuje się ta ksiaza ☺️

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznaję, że mnie zaintrygowałaś. I to mocno. Odważny pomysł, żeby wyjść poza kanony typowego paranormal romans. Pozdrawiam Kinga z libraryofvelaris.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dlaczego ja jeszcze nie wpadłam na tę książkę, oczywiście, że z uśmiechem po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie książki, umiejętne wyśmiewanie się z czegoś jest niesamowicie trudną sztuką, bardzo chętnie bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń

Może to właśnie Twój komentarz okaże się dla mnie największą inspiracją?
Dziękuję za każde odwiedziny i zapraszam częściej! Powłóczmy się razem!