poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Wróć, jeśli pamiętasz - Gayle Forman


,,Musiałam kogoś nienawidzić, a ciebie kochałam najmocniej, więc padło na Ciebie''

Mia i Adam nie są już razem, ich drogi się rozeszły. Ona jest wschodzącą gwiazdą wśród wiolonczelistek, ślepo zakochaną w muzyce i tym co robi. On jest sławnym rockmanem, idolem nastolatek, któremu nie brak zainteresowania ze strony mediów. Mia stara się zapomnieć o tym, co było, jednak nie potrafi dać sobie rady z przeszłością. Adam żyje w amoku, gdyż tak bardzo brakuje mu ukochanej dziewczyny. Po trzech latach los postanawia ponownie dać im szansę. Mia nie może jednak przestać obwiniać się za to, że jej rodzina zginęła, a ona żyje. Winę za to ponosi Adam - przecież to on kazał jej zostać! Czy tych dwoje zagubionych ludzi odnajdzie siebie? Czy uda im się odnaleźć łączące ich uczucie, które zagubili? Czy czeka ich wspólna przyszłość?


,,Jej uśmiech jest jak stopiona czekolada. Jak wymiatająca gitarowa solówka. Jak wszystko najlepsze na tym świecie...''


 Cały świat czekał na to, by dowiedzieć się jak potoczyły się dalsze losy tych dwojga. Ja też czekałam i to, co przeczytałam przerosło moje najśmielsze oczekiwania!
W tej powieści autorka ponownie roztrzaskała moje serce na tysiące małych kawałeczków. Zaskakiwała mnie i dogłębnie poruszała. Nie spodziewałam się takiego obrotu spraw.
Przeczytałam tę książkę w jeden wieczór, tak jak jej poprzedniczkę. Nie mogłam się od niej oderwać, a kiedy już ją skończyłam, nie mogłam przestać o niej myśleć.

 Tym razem książka napisana jest z perspektywy narracji Adama. Przedstawia on czytelnikowi wydarzenia teraźniejsze, ale także te z przeszłości, co pozwala nam lepiej rozeznać się w kontekście sytuacji. Język jest bardzo prosty, ale pełen pięknych, muzycznych metafor, czasem wręcz poetyckich. Książkę bardzo, bardzo przyjemnie się czyta. Tylko dlaczego, u licha, było jej tak mało?!


 Każdemu, kto czytał ,,Zostań, jeśli kochasz" gorąco polecam sięgnąć po tę powieść. Rzadko się zdarza, że kontynuacja jest tak samo dobra jak pierwsza część, a nawet lepsza, lecz w tym przypadku zdecydowanie tak jest. ,,Wróć, jeśli pamiętasz'' rozłożyła mnie na łopatki i bardzo mnie poruszyła. Ta książka jest tak pełna uczuć, tak pełna emocji, że nie da się przejść obok niej obojętnie. Warto ją przeczytać i odpowiedzieć sobie, czy potrafimy postąpić jak jej bohaterowie. Czy potrafimy przebaczyć? Czy potrafimy zapomnieć o przeszłości i zacząć wszystko od nowa?



Tytuł : ,,Wróć,jeśli pamiętasz"

Autor : Gayle Forman
Tytuł oryginału : ,,Where she went "
Tłumaczenie : Hanna Pasierska
Wydawnictwo : Nasza Księgarnia
Data wydania : 2015
Liczba stron : 288

4 komentarze:

  1. Osobiście znam tylko pierwszą część, a i tak z filmu, ale mam zamiar w końcu przeczytać tę serię, bo widzę, że jest niesamowita ;)

    Pozdrawiam :)
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie musisz przeczytać,nie pożałujesz!
      co te książki robią z emocjami...

      również pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Pierwsza część nie zrobiła na mnie aż takiego wrażenia, ale właściwie pewnie spędziłabym kilka miłych chwil przy kontynuacji, więc czemu nie? :) Poczekam tylko aż będzie w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam,polecam,bo kontynuacja podobała mi się nawet bardziej,jest ciekawsza i mniej przewidywalna! mam nadzieję,że i Tobie przypadnie do gustu!
      pozdrawiam! :)

      Usuń

Może to właśnie Twój komentarz okaże się dla mnie największą inspiracją?
Dziękuję za każde odwiedziny i zapraszam częściej! Powłóczmy się razem!