czwartek, 23 czerwca 2016

Poczuj lato BOOK TAG

Dzisiejszego, letniego dnia Karolina z bloga Kocham Czytać nominowała mnie do książkowego TAGu Poczuj lato! Za nominację bardzo dziękuję, gdyż krótka refleksja nad TAGiem wprowadziła mnie w iście wakacyjny nastrój! 
Poczujmy więc lato! Zabieram was więc na moje książkowe wakacje! Kamperem, rzecz jasna!



Książka lub seria, którą chcesz przeczytać w wakacje.


Taką książką są bez wątpienia otrzymane przeze mnie ostatnio ,,Księgi Jakubowe" Olgi Tokarczuk. Chciałam je przeczytać już od dłuższego czasu...ale te wakacje okażą się chyba najlepiej sprzyjającym momentem!

Książka z żółtą lub niebieską okładką.


,,Feblik" Małgorzaty Musierowicz z racji swojego żółtego właśnie charakterystycznego koloru nierzadko przyciąga mój wzrok. Nie mogło więc go tutaj zabraknąć.

Twój plażowy must have.


Może zacznę od tego, że absolutnie nie wyobrażam sobie czytać na plaży. Co to, to nie! Wszędobylski piasek, wiatr, hałas i tłok...to zdecydowanie warunki nie sprzyjające czytaniu. Jednak z plażą wyjątkowo kojarzy mi się książka ,,List w butelce" autorstwa Nicholasa Sparksa. 

Książka z okładką, która kojarzy Ci się z wakacjami.


O tak! ,,Anię z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery przeczytałam już niezliczoną ilość razy. Kiedy byłam młodsza, robiłam to głównie właśnie w wakacje. Jak dziś pamiętam te momenty ciszy z książka... w moim domku w górach...

Powieść, która wywołała u Ciebie słoneczny uśmiech.


,,Między książkami" Gabrielle Zevin to książka, która wywołuje u mnie bardzo miłe odczucia. Na samą myśl o niej uśmiech sam ciśnie się na usta.

Książka, przez którą wylałaś morze łez.


Z faktu, że ,,Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes wywołało u mnie takie właśnie morze, wręcz ocean...chyba nie muszę się tłumaczyć?

Najlepsza impreza w książce, czyli taka, w której chciałabyś uczestniczyć.


Może okazać się to dla niektórych zaskoczeniem, gdyż przywołana przeze mnie sytuacja do typowych imprez nie należy...lecz czytając opis Uczty Powitalnej w książce ,,Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J. K. Rowling zawsze ślinka mi cieknie! Te wszystkie opisy potraw...pyszota! 

Powieść z historią łatwą jak jazda na rowerze.


Kiedy pomyślę o łatwej i przyjemnej w odbiorze książce, pierwsze co przychodzi mi do głowy to ,,Fangirl" Rainbow Rowell. 

Powieść, do której musiałaś dojrzeć jak kwiat.


Swoją przygodę z Jane Austen rozpoczęłam, gdy byłam na to chyba jeszcze trochę za młoda. Potrzebowałam bowiem czasu, by ,,Dumę i uprzedzenie" dobrze zrozumieć. Przy pierwszej lekturze trochę się wynudziłam. A potem z każdym kolejnym razem odkrywałam w niej coś nowego...

Pocztówka z wakacji!

do wykonania tego jakże przyjemnego TAGu nominuję :
Martę z bloga Wymarzona Książka

Anię z bloga Skryta Książka

Olę z bloga Książkowa Kraina

Wszystkim życzę udanego lata! 

19 komentarzy:

  1. Musierowicz jako dziecko czytałam, a wręcz zaczytywałam się jej książkami. Tak samo Harry Potter czy Ania z Zielonego Wzgórza, przywołałaś same moje ulubione książki z dzieciństwa. I rzeczywiście impreza/uczta powitalna w Harrym Potterze to by było coś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musierowicz - moje dzieciństwo :) Większość książek, które podałaś przeczytałam,zainteresowała mnie pozycja "Między książkami" - też chcę sprawdzić czy na mnie zadziała w ten sam sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha, też myślałam na Harrym i uczcie powitalnej, ale zdecydowałam się na coś innego :)

    https://reviewjunkiebooks.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania z Zielonego Wzgórza to dla mnie również dzieciństwo, Musierowicz czytałam później ;)

    www.recenzjekay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiałam Musierowicz jako nastolatka! To samo się tyczy Ani z Zielonego Wzgórza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z książek Jane Austen "Dumę i uprzedzenie" lubię najmniej.
    Ale w uczcie powitalnej też z chęcią wzięłabym udział ;>

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak cudownie jest przeczytać letni post, gdy siedzi się nad książkami i uczy do sesji :D
    Przy "Zanim się pojawiłeś" płakałam jak głupia, a okładka Ani (którą też kocham :) ) jest faktycznie i letnia, i piękna ;)

    Pozdrawiam i zapraszam na quiz "Jaka to historia?",
    Paulina z naksiazki.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję za nominację.Na pewno wykonam ten tag. :)
    Też bardzo bym chciała uczestniczyć w Wielkiej Uczcie!Zanim się pojawiłeś czeka na półce i już nie mogę się doczekać,aż ją przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czytam właśnie Nicholas Sparks ''List w butelce'' faktycznie must have wakacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadna z wymienionych przez Ciebie książek nie trafiłaby na moją listę. To przyjemne uczucie, gdy odkrywasz, że ktoś się różni od Ciebie... xD
    Pozdrawiam. :)
    #Ivy z Bluszczowych Recenzji

    OdpowiedzUsuń
  11. "Dumę i uprzedzenie" strasznie chciałabym przeczytać, ale muszę upolować egzemplarz z obwolutą. O "Miedzy książkami" słyszałam (a raczej czytałam) wiele dobrego, dlatego jakiś czas temu ją kupiłam i teraz czeka na swoja kolej ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Napiszesz może coś więcej o "Między książkami", bo mnie zaintrygowałaś (tak samo zresztą jak tytuł i okładka)?

    OdpowiedzUsuń
  13. Większość książek się pokrywa. Ja uwielbiam czytać na plaży, bo można się leniwcowo wylegiwać :P chociaż pamiętam że raz mi fala prawie książki porwała XD

    OdpowiedzUsuń
  14. Interesujący tag:) aż poczułam tą wakacyjno-urlopową atmosferę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne książki:) Bardzo lubię Małgorzatę Musierowicz, Harrry Potter to wspomnienie dzieciństwa:) Lato w pełni:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kto by nie chciał usiąść przy takim stole jak uczniowie Hogwartu.. ach! :D
    A ja rok temu większość moich książek wakacyjnych "połknęłam" na plaży i wspominam to cudownie, chociaż akurat w takich miejscach, gdzie nie było tłoku i większego hałasu, także polecam! :))

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedy byłam w podstawówce z zapałem czytałam ksiązki pani Musierowicz :D "Duma i uprzedzenie " - uwielbiam <3 Czy tylkko ja zawsze chciałam wiedzieć jak smakują te paszteciki dyniowe ?? ^^
    Pozdrawiam :D
    https://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. widze kilka ciekawych pozycji :) sama bym je przeczytala^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja koleżanka miała podobną reakcję na Zanim się pojawiłeś i teraz ciśnie mnie, że ja też mam ją przeczytać :D Ale jej popularność trochę mnie od nie odpycha :/
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń

Może to właśnie Twój komentarz okaże się dla mnie największą inspiracją?
Dziękuję za każde odwiedziny i zapraszam częściej! Powłóczmy się razem!